6 تمرین ساده برای درمان قوز کمر در خانه

یک فوق تخصص جراح ارتوپد گفت: برای درمان قوز کمر حرکات خاصی وجود دارند که می توانند به بهبود موقعیت بدن و برطرف قوز یاری نمایند.

6 تمرین ساده برای درمان قوز کمر در خانه

مریم موحد فوق تخصص جراح ارتوپد در گفت وگو با خبرنگار ، با بیان اینکه بروز قوز کمر برای تمام سنین امکان پذیر است، اظهار کرد: عدم رعایت فرم صحیح بدن حین نشستن یا راه رفتن مهم ترین دلیل بوجود آمدن قوز یا گوژ پشتی است به همین دلیل با تصحیح فرم نشستن و راه رفتن نیز می توان آن را درمان کرد؛ یادگیری طرز صحیح ایستادن، راه رفتن و نشستن برای سلامت بدن و درمان وضعیت نادرست فیزیک بالاتنه لازم است.

این فوق تخصص جراح ارتوپد بیان نمود: ضعف عضلات بالاتنه، آرتروز یا سایر بیماری های مرتبط، پوکی استخوان و تضعیف استخوان ها با افزایش سن، دیسک کمر و بعضی آسیب های وارده به ستون فقرات از دیگر دلایل بوجود آمدن قوز پشت است البته افزایش سن به خصوص اگر حالت طبیعی و انحنای ستون فقرات حفظ نگردد، از دیگر دلایل بروز این عارضه است.

ورزش های مناسب برای درمان قوز پشت کمر + تصاویر

6 حرکت اصلاحی برای برطرف قوز کمر

موحد ادامه داد: خوشبختانه، حرکات خاصی وجود دارند که می توانند به بهبود موقعیت بدن و برطرف قوز کمر یاری نمایند؛ حرکات زیر ترکیبی از تمرینات کششی و قدرتی هستند که خمیدگی نادرست کمر را بهبود می بخشند، در حین انجام حرکات زیر تعادل و انحنای طبیعی ستون فقرات را حفظ کنید، این تمرینات تاثیر زیادی در تقویت و طراوت انحنای کمر شما و برطرف قوز کمر دارند.

وی اضافه کرد: آرنج ها را شکسته به سمت فوقانی پشت خود حرکت دهید، چرخش دست ها را به سمت شانه انجام دهید، تا سمت گوش و جلو حرکت دهید و سپس در موقعیت آغاز برگردانید؛ بر روی شکم بخوابید، دست ها و پا های خود را در جلو و عقب بدن کشیده نگه دارید، با شبیه سازی حالت شنا، دست های خود را در کنار بدن بچرخانید.

این فوق تخصص جراح ارتوپد گفت: در حین انجام این کشش، بر شانه های خود فشار زیادی وارد کنید و بالاتنه را با یاری عضلات میانی و پشت کمر بالا ببرید؛ چرخش کف دست و حرکت دادن آن ها به سمت بیرون و احساس کردن عضلات پشتی از دیگر حرکت موثر برای درمان قوز کمر است، به آرامی دست خود را به صورت دایره به سمت جلو برگردانید، روی جایگاه بنشینید و دست ها را پشت سر قرار دهید و سر را به سمت عقب حرکت دهید و قسمت گودی کمر را کنترل کنید.

قوز کمر با این روش اصلاح پذیر است

موحد تشریح کرد: در هر یک از دستان خود یک دمبل یا کیسه شنی نگه دارید، در این حالت دست ها باید صاف و کشیده در کنار بدن قرار بگیرند؛ شانه های خود را نیز پایین تر از حد معمول نگه دارید، با حفظ این وضعیت بدنی به سمت جلو راه بروید و عضلات شکم خود را منقبض نگه دارید.

وی اضافه کرد: 30 تا 45 متر راه بروید، سپس استراحت کنید (این مسافت یک تکرار حرکت محسوب می گردد)؛ ابتدا با دست های خود یک دمبل، کیسه شنی یا توپ والیبال را در جلوی سینه نگه دارید، تیغه شانه های خود را به سمت عقب و پایین متمایل کنید، در این حین دمبل را در یک حرکت دایره ای شکل دور سر بچرخانید و دوباره جلوی سینه بیاورید.

این فوق تخصص جراح ارتوپد یادآوری کرد: سر خود را قائم و در حالت طبیعی نگه دارید؛ 10 چرخش در یک سمت و 10 چرخش دیگر در سمت مخالف انجام دهید (مجموع 20 چرخش یک تکرار حرکت محسوب می گردد).

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "6 تمرین ساده برای درمان قوز کمر در خانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "6 تمرین ساده برای درمان قوز کمر در خانه"

نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید