کمبود پزشک در کشور وجود ندارد ، نحوه توزیع پزشکان در کشور عادلانه نیست

به گزارش کلاه تهران، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس معتقد است که کمبود پزشک در کشور وجود ندارد اما نحوه توزیع پزشکان در مناطق مختلف تناسبی با عدالت ندارد.

کمبود پزشک در کشور وجود ندارد ، نحوه توزیع پزشکان در کشور عادلانه نیست

دکتر بشیر خالقی به ایرنا گفت: وضعیت ارائه خدمات درمانی در حوزه بهداشت و درمان در کشور به خصوص در حوزه استفاده از پزشک عمومی با چالش روبرو شده است.

وی اعلام کرد: درحالی که در بعضی از مناطق با کمبود پزشک روبرو هستیم درعین حال در بعضی مناطق کشور کثرت پزشکان خود مسئله ساز شده است.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه توزیع عادلانه پزشک بهترین راه چاره برای تنظیم اصولی خدمات رسانی به بیماران در حوزه بهداشت و درمان است، افزود: افزایش تعداد پزشک به نحو احسن در کشور صورت گرفته اما در توزیع و پراکنش آنها با مشکل روبرو هستیم.

او گفت: معضل عدم ماندگاری طولانی مدت پزشکان در مناطق محروم نیازمند پژوهش و آنالیز است تا بتوان راه چارهی منطقی در مورد برطرف ریشه ای معضل و نیز کمبود پزشک در مناطق کم برخوردار پیدا کرد.

وی اظهار کرد: بهترین راه چاره برای برطرف خلاء کمبود پزشک متخصص این است که پزشکان در مناطق محروم از سهیمه بومی استخدام استفاده نموده و سه برابر زمان تحصیل در منطقه ای که مدرک اخذ شده به بیماران خدمان درمانی ارایه دهند.

خالقی افزود: بسیاری از مردم مطالبه پزشک متخصص از مسئولان مناطق خود دارند بنابراین بهترین راه چاره این است که سهیمه بومی برای ورود به عرصه تخصص پزشکی برای پزشکان بومی در نظر گرفته گردد تا بتوان خدمات پزشکی در حوزه درمان را تخصصی تر کرد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه دایرکردن مطب برای بسیاری از پزشکان عمومی صرفه مالی ندارد تاکید نمود که باید در این زمینه نیز چاره جویی گردد.

منبع: همشهری آنلاین

به "کمبود پزشک در کشور وجود ندارد ، نحوه توزیع پزشکان در کشور عادلانه نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمبود پزشک در کشور وجود ندارد ، نحوه توزیع پزشکان در کشور عادلانه نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید