پیش فروش سکه کمک به تحریم بود

به گزارش کلاه تهران، عبدالرضا مصری در گفت وگو با خبرنگاران، با اشاره به آغاز اجرای تحریم های آمریکا از اواخر هفته گذشته و در خصوص ساز و کار مقابله با تحریم ها، گفت: من دو سه روز قبل از آغاز تحریم ها گفته بودم که اعلام تحریم ها باعث کاهش قیمت ها در بازار ایران می گردد و بعضی ها از این تحلیل من تعجب کردند که چطور چنین چیزی ممکن است.

پیش فروش سکه کمک به تحریم بود

وی اضافه نمود: معتقد بودیم و هستیم که متأسفانه پیش از شروع تحریم ها، یک شوک غیرضروری به دلیل بی تدبیری ها و اینکه برنامه مقابله را از قبل آماده ننموده بودیم، وارد گشت؛ بنابراین این یک موفقیت است که به محض اعلام تحریم، شاهد سقوط قیمت ها در بازار بودیم و این نشان می دهد که خود تحریم نمی تواند اثر آنچنانی بر روی اقتصاد ما داشته باگشت.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی توضیح داد: بی اثر بودن تحریم مشروط به آن است که خودمان تمهیداتی در داخل داشته باشیم و سیاست های اقتصادیمان ناخواسته باعث کمک به تحریم ها نگردد.

مصری ادامه داد: گاهی اوقات کارهایی می کنیم که نه تنها در جهت مقابله با تحریم ها نیست، بلکه به تحریم ها کمک نیز می نماید مانند پیش فروش سکه، کاهش سود بانکی و امثال آن.

سیاست های اقتصاد مقاومتی را دنبال کنیم، تحریم بی اثر خواهد بود

وی تأکید کرد: پس از این هم اگر معیار ما برای برنامه ریزی و اقدام، سیاست های اقتصاد مقاومتی باگشت و نگاهمان این باگشت که به سمت تقویت فراوری داخل حرکت کنیم و تقاضا را بیش از حد تحریک نکنیم، تحریم ها قطعاً اثرگذار نخواهد بود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: شانسی که امروز پیش روی اقتصاد ما واقع شده است، این است که جبهه مخالف تحریم های آمریکا علیه ایران به تدریج شکل گرفته و باید بتوانیم به عنوان نوک پیکان این جبهه، یک بسیج عمومی علیه این تحریم های ظالمانه و غیرقانونی راه بیندازیم و این ظرفیت در حال حاضر وجود دارد.

مصری ادامه داد: در حال حاضر از پنج عضو دائم شورای امنیت که حق وتو دارند، دو عضو یعنی روسیه و چین رسماً مقابل تحریم های ترامپ ایستاده اند و ضلع سوم یعنی سه کشور آلمان، فرانسه و انگلیس هم بعید نیست که به این جبهه بپیوندند؛ یعنی فشارهایی که آمریکا به اروپا بابت تعرفه واردات فولاد آورده، قطعاً می تواند یک فرصت را برای جذب این کشورها به جبهه مقابل تحریم های آمریکا فراهم کند.

لزوم برخورد با مفسدان اقتصادی و احتکارنمایندگان/ دولت نیازهای اساسی مردم را با ارز کمتر از 4200 تومان تامین کند

وی توضیح داد: امروز بیش از هر زمانی باید بنیه کاری خود را برای مبارزه با کسانی بگذاریم که در داخل به تحریم های آمریکا کمک می نمایند؛ در این رابطه مفسدان اقتصادی و کسانی که به دنبال مخفی کردن و احتکار مایحتاج عمومی هستند، در اولویت قرار دارند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: هر چقدر بازار آزاد واقعی را هم در حوزه ارز و سکه و هم در دیگر حوزه ها باز بگذاریم، به گونه ای که عرضه و تقاضا در وضعیت متعادلی قرار داشته باگشت، قطعاً تحریم ها بی اثر خواهد بود اما هر چقدر کوشش کنیم تا فاصله بین قیمت های رانتی و قیمت های واقعی افزایش یابد، قطعاً به تحریم ها کمک نموده ایم.

مصری گفت: علاوه بر این، دولت باید به گونه ای برنامه ریزی کند که نیازهای اساسی مردم تا حد مقدور با ارز کمتر از 4200 تومان نیز تأمین گردد؛ به ویژه برای اقشار مستضعف و نیازمند این اقدام ولو به صورت سهمیه بندی و کوپنی صورت بگیرد.

منبع: mehrnews.com

به "پیش فروش سکه کمک به تحریم بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیش فروش سکه کمک به تحریم بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید