پاکستان از کشف میادین جدید نفت و گاز در ایالت سند اطلاع داد

به گزارش کلاه تهران، اسلام آباد - خبرنگاران - اداره توسعه نفت و گاز پاکستان (OGDCL) بیان کرد : میادین جدید نفت و میعانات گازی در ایالت سِند واقع در جنوب این کشور کشف شده است.

پاکستان از کشف میادین جدید نفت و گاز در ایالت سند اطلاع داد

مسئولان بخش انکشافات نفت پاکستان به رسانه های این کشور گفته اند که این میادین جدید در منطقه تندو محمد خان کشف شده اند و بنا بر ارزیابی های اولیه ، امکان استحصال روزانه بیش از 283 هزار متر مکعب گاز و بیش از 120 بشکه نفت خام از این میادین وجود دارد.

نخست وزیر پاکستان ماه گذشته ضمن ابراز امیدواری به بی احتیاجی کشورش به واردات نفت از کشف ذخایر نفت و گاز جدید در جریان حفاری های تازه شرکت های خارجی در آب های ساحلی کراچی خبر داده بود.

عمران خان گفته بود که با توجه به ذخایر نفتی کشف شده در آب های کراچی، پاکستان احتیاج به واردات نفت نخواهد داشت.

بر اساس گزارش، گروهی از شرکت های چند ملیتی اواخر دی ماه 97، به منظور کشف نفت و گاز آغاز به حفاری اکتشافی در آب های ساحلی پاکستان در فاصله 230 کیلومتری کرانه های ساحل کراچی کردند.

پیش از این شرکت آمریکایی اکسون موبیل در دسامبر 2018 اعلام نموده بود که پس از حدود سه دهه، بار دیگر در بازار انرژی پاکستان سرمایه گذاری می نماید.

پاکستان پس از 9 سال وقفه دوباره آغاز به حفاری برای کشف ذخایر گاز و نفت در آب های عمیق با هزینه تقریبی 100 میلیون دلار نموده است.

یک مقام پاکستانی در سال گذشته گفته بود: ذخایر گازی این کشور بیش از 254 میلیارد متر مکعب تخمین زده می گردد.

آساق*274**1104**

منبع: ایرنا

به "پاکستان از کشف میادین جدید نفت و گاز در ایالت سند اطلاع داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاکستان از کشف میادین جدید نفت و گاز در ایالت سند اطلاع داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید