نگرش و توقع مردم نسبت به شوراها تغییر نموده است

به گزارش کلاه تهران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه امروز نگرش و توقع مردم نسبت به شوراها تغییر نموده است، اضافه کرد: مردم با مشارکت گسترده خود در آخرین انتخابات شوراها نشان داده اند که نگرش شان به این نهاد اجتماعی تغییر نموده و توقع آنها نیز نسبت به شوراها بیشتر شده است.

نگرش و توقع مردم نسبت به شوراها تغییر نموده است

به گزارش کلاه تهران، محسن هاشمی در مراسم بهره برداری از ساختمان جدید شورای عالی استان ها که در محل خیابان بخارست تهران قرار گرفته است، گفت: باید هفته وحدت را گرامی بداریم؛ چرا که این روزها به عنوان روزهای همبستگی اقوام و مذاهب محسوب می گردد. نزدیکی جدی بین مذاهب اسلامی و حتی فرقه های دیگر در دنیا باید برقرار گردد.

وی اضافه نمود: شورای عالی استان ها به عنوان نماد بزرگ مردم سالاری در کشور محسوب می گردد و با حضور همه اعضای خود یعنی حدود 2000 نفر عضو، شورای عالی کشور تلاش می نماید مدیریت شهری و روستایی بهتری را در کشور رقم بزند.

هاشمی تاکید نمود: باید قدر این تشکیلات در کشور را بدانیم و از ظرفیتی که دارد به درستی استفاده کنیم. همچنین خداوند این توان را به ما بدهد که در جهت اتحاد مذاهب و کاهش اختلافات دنیا اسلام سعی و تلاش کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه امیدوارم ساختمان جدید شورای عالی استان ها مبارک باشد و مکانی باشد که کارشناسان و اعضای این شورا اجازه پیدا نمایند کار کارشناسی مطالعاتی را به موقع و دقیق انجام دهند، اضافه نمود: بی تردید با انجام کارهای مطالعاتی دقیق می توان در جهت برطرف مسائل شوراها و شهرها گام برداشت و موجب تقویت مدیریت شهری شد.

وی ادامه داد: بیش از دو دهه از عمر شورای اسلامی شهر تهران گذشته است. در حقیقت در سال 1377 که اولین شورا تشکیل شد تا کنون که در دوره پنجم شورای اسلامی شهر تهران قرار داریم ظرفیت های بالقوه این شورا بالفعل رسید و می توانیم فعالیت های موثری را از این پس شروع کنیم. بی تردید شوراها به عنوان نهادی که می تواند فاصله دولت و مردم را کاهش دهد باید به وظایف خود به درستی عمل کند و در این میان وظیفه ما نسبت به وظایف سایر شوراها سنگین تر است.

هاشمی با اشاره به اینکه نهاد شوراها می تواند به یاری دولت بیاید اضافه نمود: این نهاد می تواند با یاری دولت قدرت افزونی پیدا کند و با همکاری کلیه ذینفعان ساز و کار لازم را برای اجرای وظایف سنگین فراهم کند.

وی اضافه نمود: شهروندان با مشارکتی که در دوره پنجم انتخاب شوراها داشتند نشان دادند که امروز نگرش مردم به شوراها و وظایف آنها به شکل دیگری تغییر نموده و توقع آنها بیشتر شده است. لذا هر اقدامی در جهت نشاط و همراهی مردم باعث می گردد به بالاترین میزان و شرایط برای خدمت به مردم دست پیدا کنیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "نگرش و توقع مردم نسبت به شوراها تغییر نموده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگرش و توقع مردم نسبت به شوراها تغییر نموده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید