ناظر دیدار جنجالی والیبال: بازیکنان و مربیان دو تیم مقصر بودند، لیگ را یکسال تعطیل نمایند

به گزارش کلاه تهران، ناظر سازمان لیگ والیابل در بازی پیغام مشهد و خاتم اردکان با بیان اینکه فقط بازیکنان و مربیان دو تیم در بروز صحنه های زشت و نیمه کار ماندن بازی مقصر بودند، گفت:صحنه های زشتی در این بازی دیدم که تاکنون در عمرم ندیده بودم.

ناظر دیدار جنجالی والیبال: بازیکنان و مربیان دو تیم مقصر بودند، لیگ را یکسال تعطیل نمایند

به گزارش کلاه تهران، خلیل یگانه مجد درباره درگیری در دیدار دو تیم پیغام مشهد و خاتم اردکان در لیگ برتر والیبال و نیمه کار ماندن این دیدار اظهار کرد: زوایای مختلفی دارد و اگر بخواهیم آنالیز احتیاج به آنالیز دقیق کمیته انضباطی فدراسیون دارد و خیلی ها باید بیایند و پاسخگوی رفتارهای زشت خود باشند. متاسفانه صحنه های بسیار زشتی از بازیکنان دو تیم در این بازی دیدیم و تماشاگران به هیچ وجه نقشی در این اتفاقات نداشتند. من هیچ صحنه زشتی از سوی تماشاگران ندیدم و این بازیکنان مطرح و کاپیتان ها بودند که دست به زشت ترین حرکات زدند. جالب است مربیان دو تیم نیز دست روی دست گذاشته بودند و اصلا کاری نمی کردند و هیچ گونه تسلطی بر بازیکنانشان نداشتند.

ناظر بازی پیغام مشهد و خاتم اردکان اضافه نمود: بازیکنان و مربیان پس از هر صحنه طوری به سمت داوران حمله می بردند و داور را احاطه می کردند که من شخصا وارد عمل شدم چون واقعا کنترل بازی را از دست داوران خارج نموده بودند. صحنه های بسیار زشتی را در این بازی دیدم. به گونه ای که تابحال در عمرم این صحنه ها را ندیده بودم. جا دارد از تماشاگران مشهد واقعا تشکر کنم که بسیار خویشتن دار بودند.

وی درباره نحوه آغاز درگیری ها گفت: آغاز بازی همه چیز عادی بود در ست اول مشکل خاصی نبود، در ست دوم نیز یکی دو شعار شنیده شد اما آن شعارهایی که همه فکر می نمایند نبود اما من نمی دانم چرا باید بازیکنان پس از هر تصمیم داور باید به سمت داوران هجوم ببرند. به سمت داور اول می رفتند بعد به سمت داور دوم و بعد به سمت ناظر می آمدند. در ست دوم داور اول به من بیان کرد یکی از تماشاگران پست سرش فحاشی می نماید که شناسایی شد و توسط ماموران نیروی انتظامی به بیرون از سالن برده شد. در ست پنجم در امتیاز 10 بر 8 داور اول توپی را اوت بیان کرد اما تیم اردکان می گفت سردفاع حریف به آن برخورد نموده و باید به آن ها امتیاز داده گردد بخاطر همین 7 دقیقه بازی متوقف شد و متاسفانه شهرام محمودی کاپیتان تیم اردکان طوری به سمت داور اول هچوم برد که نزدیک بود تور پاره و میله از جایش کنده گردد.

یگانه مجد اعلام کرد: جالب این بود که مربیان اردکان و مشهد فقط تماشاگر بودند و اصلا کاری نمی کردند و بازیکنانشان را عقب نمی کشیدند، تا اینکه من وارد شدن و به بازیکنان گفتم بفرمایید عقب، سپس داور به محمودی کارت قرمز و به مصطفی وند هم کارت زرد داد که کاملا درست بود. در ادامه بازیکنان و مربیان باز به هر تصمیم داور به شدت اعتراض می کردند و مربیانشان هم در این میان فقط تماشاگر بودند. پس از این اتفاقات و ادامه جنجال ها من به داور گفتم پایین بیا و به مربیان دو تیم هم گفتم بازیکنانتان را بیرون ببرید تا ما تصمیم گیری کنیم. گفتم اگر تصمیم گیری کردیم و گفتیم بازی ادامه پیدا کند اما از انجام آن خودداری کنید دیگر مابقی کار بر عهده کمیته انضباطی فدراسیون است. در نهایت پس از 10 دقیقه توقف بازی بنا شد بازی ادامه پیدا کند. داور هم حکم داد سرویس تکرار گردد باز دخالت کردند که چرا داور بجا داده است. آخر به شما چه ربطی دارد و چرا نباید با نظر داور و ناظر بازی احترام بگذارند؟

وی اضافه نمود: سپس مربی تیم اردکان گفت شما گفتید تیم را بیرون بفرستید من هم بازیکنان را به رختکن فرستادم و آن ها دوش گرفتند و دیگر نمی توانند بازی نمایند، درحالیکه من نگفته بودم تیم را کلا از بازی بیرون ببرید بلکه برای تصمیم گیری بیان کردم کردم فعلا بازی متوقف گردد. اصلا با این فرض که من گفتم تیم را بیرون ببرید حالا می گویم تیم را به زمین بیاورید و باید این کار انجام گردد. من حتی به رختکن هم رفتم و دیدم اصلا آنجا دوش نداشت. فقط یک دوش دستی داشت که خیلی کثیف بود و اصلا بازیکنان حاضر نبودند با آن دوش بگیرند و اصلا رختکن خیس نشده بود.

یگانه مجد با بیان اینکه مربیان و بازیکنان هیچگونه همکاری با داوران و ناظر بازی برای برقراری آرامش نداشتند، گفت: سالک اصلا صدای من را نمی شنید. 10 نفره به سمت داور هجوم می بردند اگر نتیجه نمی گرفتند به سمت ناظر بازی می آمدند. جالب است یعقوبی مربی اردکان دخالت هایی در بازی می گیرد که اصلا ربطی به او نداشت.

وی با بیان اینکه این بازی زوایای پنهان زیادی داشت گفت: آقای مربی شما که دیدی بازیکن تیمت چه حرکتی در قبال تماشاگران داشت چرا هیچ برخوردی نکردی؟شما حتی نمی توانی بازیکنانت را کنترل کنی. قوچان نژاد هم پس از این اتفاقات در بلندگو بیان کرد اصلا ما این برد را نمی خواهیم و هیچ ارزشی برای ما ندارد.

ناظر سازمان لیگ در این بازی گفت: گزارش تکمیلی این اتفاقات را روز شنبه به فدراسیون می دهم. شب گذشته نیز با کمیته داوران و هم با سازمان لیگ صحبت کردم و تمام مسائل اتفاق افتاده را به آن ها منتقل کردم.

وی درباره عملکرد داوری در این دیدار نیز اعلام کرد: فکر می کنم داوری مسئله ای نداشت. بعضی داوران ما ناشناخته هستند اما میرزایی داور شناخته شده ای است. متاسفانه بازیکنان هیچ کاری به جهت دست داور و توپ نداشتند فقط هجوم می آوردند و به بدترین شکل اعتراض می کردند. اصلا کجای قانون آمده بازیکن یا مربی این حق را دارد که به داور اینگونه اعتراض کند؟حتی من ناظر هم نمی توانم در کار داوری دخالت کنم. سرپرست تیم اردکان وسط بازی به من می گوید چرا با کت و شلوار کنار زمین نشسته ای؟ خب من باید لخت کنار زمین می نشستم؟ متاسفانه بازیکنان و مربیان کوچکترین اطلاعی از قوانین ندارند و فقط تهدید می کردند. مربی تهدید می کرد تیم را از لیگ بیرون می کشم. خب به من و داور بازی چه ربطی دارد هر کاری دوست داری انجام بده. بازیکنان و مربیان به داوران توهین های زیادی داشتند و باید مقصرین بیایند و پاسخگو باشند.

یگانه مجد در انتها در پاسخ به این سوال که چه راهکاری برای جلوگیری از این اتفاقات تلخ پیشنهاد می نماید گفت: 2 سال پیش زمانی که دبیر سازمان لیگ بودم پس از اتفاقاتی که در آن موقع مانند الان رخ داد در جلسه بیان کردم لیگ را یکسال تعطیل کنید که مورد موافقت قرار نگرفت. الان هم بهترین کار این است که لیگ والیبال را یکسال تعطیل نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "ناظر دیدار جنجالی والیبال: بازیکنان و مربیان دو تیم مقصر بودند، لیگ را یکسال تعطیل نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ناظر دیدار جنجالی والیبال: بازیکنان و مربیان دو تیم مقصر بودند، لیگ را یکسال تعطیل نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید