مرکز داوری اتاق بازرگانی بیرجند به صورت رسمی راه اندازی می گردد

به گزارش کلاه تهران، ابراهیم تقی زاده صبح شنبه در جلسه برنامه ریزی برای همایش مرکز داوری و راه اندازی رسمی مرکز داوری اتاق بازرگانی بیرجند اظهار کرد: نهادینه کردن و فرهنگ سازی در زمینه ارجاع اختلافات به داوری بسیار کارگشاء است.

مرکز داوری اتاق بازرگانی بیرجند به صورت رسمی راه اندازی می گردد

رئیس مرکز داوری اتاق بازرگانی بیرجند و رئیس شورای شهر بیرجند بیان نمود: یکی از مسائل حوزه قضائی میزان ورودی پرونده ها به محاکم است که ترویج برطرف اختلاف به وسیله داوری می تواند این حجم از پرونده ها در دادگستری را کاهش دهد.

تقی زاده ادامه داد: برطرف اختلافات به وسیله داوری از جنبه های مختلف قابل توجه است از جمله اینکه هزینه داوری نسبت به هزینه دادگستری بسیار پایین تر می باشد.

وی اضافه کرد: هر چند طیق قانون برطرف برخی اختلافات الزاما باید به صورت اجباری به داوری ارجاع گردد ولی در بسیاری از موارد مراجعه به داور اختیاری است.

رئیس مرکز داوری اتاق بازرگانی بیرجند با اشاره به اینکه مرکز داوری اتاق بازرگانی بیرجند در آینده نزدیک به صورت رسمی راه اندازی می گردد، گفت: در این مرکز حسب موضوع اختلاف از افراد متخصص، کارشناس و صاحب صلاحیت استفاده می گردد.

تقی زاده اظهار کرد: البته قبل از آن برای گروه هایی به ویژه بازرگانان و تجار دارای کارت بازرگانی جلسات فرهنگ سازی و اطلاع رسانی گذاشته و اطلاعات لازم در این زمینه را در اختیار آنان قرار می دهیم.

علیرضا خامه زر عضو اتاق بازرگانی، صنایع، معاون و کشاورزی بیرجند نیز در این جاسه بیان نمود: در همه موارد سخن از مقدم بودن پیشگیری بر درمان می زنیم که در حوزه فعالیت های اقتصادی و تجاری نیز شرایط همینگونه است.

وی ادامه داد: ارجاع اختلافات به داوری از حجم پرونده ها در محاکم قضایی می کاهد و زمینه ساز رسیدگی تخصصی به موضوعات اقتصادی و تجاری می گردد.

عضو اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند اضافه کرد: در حوزه تجاری و اقتصادی اختلاقات یا بین بخش خصوصی با بخش خصوصی است و یا بین بخش خصوصی و بخش دولتی اختلافات مالیاتی است

خامه زر ادامه داد: باید با اطلاع رسانی برای بخش خصوصی به آنان این نکته را یادآور شویم که می توانند در قراردادهای خود این بند را اضافه نمایند که در صورت اختلاف بین طرقین برطرف اختلاف با مرکز داوری اتاق بازرگانی خواهد بود.

وی اضافه کرد: باید برای بسیاری از فعالان بخش اقتصادی کارگاه هایی در زمینه آشنایی با قوانین بگذاریم چرا که این موضوع هم در پیشگیری از برخی اختلافات و مسائل چاره ساز است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "مرکز داوری اتاق بازرگانی بیرجند به صورت رسمی راه اندازی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرکز داوری اتاق بازرگانی بیرجند به صورت رسمی راه اندازی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید