مجسمه سازان سال جاری به کوهرنگ سفر نمی نمایند، لغوجشنواره شهر برفی

به گزارش کلاه تهران، جشنواره شهر برفی کوهرنگ یکی از مهمترین جشنواره های ملی مجسمه سازی با برف و یخ در کشور است که هر ساله در چهارمحال و بختیاری برگزار می گردد.

مجسمه سازان سال جاری به کوهرنگ سفر نمی نمایند، لغوجشنواره شهر برفی

سال جاری هم همانند سال های گذشته مقدمات اولیه این جشنوراه انجام و فراخوان آن به تمام کشور ارسال شد. هنرمندان بسیاری هم برای حضور در این جشنواره ثبت نام کردند.

اما کاهش بارش برف و نبود برف کافی در شهرستان کوهرنگ برای اولین بار موجب شد که مسئولان برگزاری جشنواره شهر برفی کوهرنگ، خبر لغو جشنواره را اعلام نمایند.

علی رغم اینکه هر ساله بالای چند متر برف در شهرستان کوهرنگ می بارید سال جاری بارش برف در حدود چند سانتیمتر بیشتر نبود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان چهارمحال و بختیاری در تبادل نظر با کلاه تهران با اشاره به اینکه جشنواره شهر برفی سال جاری برگزار نمی گردد، گفت: بارش برف مناسب در استان نداشتیم و هم اکنون ارتفاع برف در شهرستان کوهرنگ نیز به برای ساخت مجسمه های برفی مناسب نیست.

بهمن عسگری سوادجانی از اقدامات انجام شده برای برگزاری هشتمین جشنواره ملی شهر برفی به طراحی و راه اندازی سایت جشنواره، طراحی، چاپ و توزیع فراخوان جشنواره، ارسال پیامک و اطلاع رسانی به گروه های مرتبط و هماهنگی و استعلام پیش بینی شرایط جوی اشاره نمود و گفت: هماهنگی با مراکز اقامتی، تشکیل دبیرخانه اجرایی و کمیته های زیرمجموعه جشنواره، بازدید میدانی و آنالیز شرایط منطقه، پذیره نویسی و ثبت نام و اطلاع رسانی به وسیله فضای مجازی از دیگر اقدامات نیز به شمار می فرایند.

وی با بیان اینکه کاهش میزان بارش برف در منطقه و پیش بینی شرایط جوی که نشان دهنده کاهش نزولات جوی و افزایش دما در روزهای آینده بود از مهمترین عوامل لغو هشتمین جشنواره ملی شهر برفی است، اضافه نمود: در سال آینده جشنواره گردشگری زمستانی در استان برگزار می گردد.

با توجه به اینکه هر ساله مسافران و گردشگران بسیاری برای دیدن آثار جشنواره شهر برفی به چهارمحال و بختیاری سفر می کردند می توان پیش بینی کرد که سال جاری ورود مسافران و گردشگران به استان نسبت به سال گذشته کاهش می یابد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "مجسمه سازان سال جاری به کوهرنگ سفر نمی نمایند، لغوجشنواره شهر برفی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجسمه سازان سال جاری به کوهرنگ سفر نمی نمایند، لغوجشنواره شهر برفی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید