سفر به کریمه؛ واکنش پوتین به تحریم های غرب علیه روسیه

به گزارش کلاه تهران، مسکو - خبرنگاران - ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه تنها چند روز پس از تحریم های هماهنگ آمریکا، کانادا و اتحادیه اروپا علیه کشورش به دلیل الحاق کریمه به خاک روسیه، راهی این منطقه می گردد.

سفر به کریمه؛ واکنش پوتین به تحریم های غرب علیه روسیه

به گزارش روز یکشنبه کلاه تهران به نقل از دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین، ولادیمیر پوتین فردا دوشنبه ضمن افتتاح چند پروژه در کریمه و سواستوپول و دیدار با نمایندگان مردم در این مناطق در نظر دارد تا در پنجمین سالگرد رفراندوم استقلال کریمه از اوکراین در سال 2014 میلادی و اتحاد مجدد کریمه به روسیه شرکت کند.

سفر پوتین در شرایطی صورت می گیرد که آدینه گذشته وزارت خزانه داری آمریکا با انتشار بیانیه ای از تحریم شش فرد و هشت نهاد روسی توسط دفتر کنترل دارایی های خارجی (اوفک) از نهادهای زیرمجموعه این وزارتخانه اطلاع داد.

وزارت امور خارجه کانادا هم بیان کرد که تحریم هایی را علیه 114 شهروند روس و 15 نهاد روسی اعمال نموده است.

اتحادیه اروپا هم هشت مقام روسی را به دلیل آنچه که مصادره کشتی های اوکراینی عنوان شده، هدف تحریم قرار داده است.

این فهرست شامل مقام های ارشد گارد امنیت مرزی روسیه و فرمانده سه کشتی روسی است که شناورهای اوکراین را توقیف کردند.

تنش آبی میان روسیه و اوکراین چهار ماه پیش موجب افزایش تنش میان مسکو و غرب شد و دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا دیدار خود با ولادیمیر پوتین در آرژانتین را به همین دلیل لغو کرد.

تحریم های جدید علیه روسیه، تنها چند روز پس از آن صورت می گیرد که مجلس اروپا با انتشار گزارشی، اعلام نموده بود که دیگر مسکو را به عنوان یک شریک راهبردی به حساب نمی آورد.

این گزارش که سه شنبه گذشته به تصویب اعضای مجلس اروپا رسید، بر لزوم توقف پروژه خط لوله گاز جریان شمالی 2 از روسیه به آلمان نیز تاکید داشت.

اختلافات روسیه و اوکراین که با یکدیگر پیوندهای تاریخی و مذهبی بی پایانی دارند از سال 2014 و پس از وقوع تغییرات در اوکراین که کی یف از آن به عنوان انقلاب و روس ها کودتا یاد می نمایند، شروع شده است.

مردم شرق اوکراین و شبه جزیره کریمه پس از این اتفاق، دست به مخالفت با دولت مرکزی در کی یف زدند.

با توجه به حضور نظامی روسیه در کریمه، روسیه امنیت برگزاری همه پرسی در شبه جزیره کریمه را فراهم کرد و مردم این منطقه که اکثر آنان را روس زبانان متمایل به مسکو تشکیل می دادند رای به استقلال از اوکراین و سپس درخواست پیوستن به روسیه دادند که با موافقت پوتین جنبه اجرایی پیدا کرد.

از آن تاریخ به این طرف، آمریکا و غرب انواع تحریم های مالی را علیه روسیه و شخصیت ها و شرکت هایی که در کریمه فعالیت می نمایند وضع کردند تا شاید روسیه از کریمه پا عقب بگذارد.

اوکراین هم از جامعه جهانی خواسته است ضمن نپذیرفتن کریمه به عنوان جزئی از خاک روسیه، این کشور را اشغالگر بخوانند و به روسیه برای بازپس دادن این منطقه به اوکراین فشار بیاورند.

مقابله با روسیه هم اکنون به اصلی ترین شعار پترو پروشنکو رئیس جمهور فعلی اوکراین تبدیل شده است که برای یک دوره دیگر نامزد انتخابات ریاست جمهوری شده است.

پوتین در آخرین اظهار نظر خود تا به امروز در مورد کریمه گفته است که مسکو با هیچ کسی در مورد حق حاکمیت خود بر این منطقه مذاکره نمی کند.

اروپام ** 1346 **

منبع: ایرنا

به "سفر به کریمه؛ واکنش پوتین به تحریم های غرب علیه روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر به کریمه؛ واکنش پوتین به تحریم های غرب علیه روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید