سخنگوی وزارت خارجه ارائه تعهد برای آزادی نفتکش گریس-1 را تکذیب کرد

به گزارش کلاه تهران، سخنگوی وزارت خارجه کشورمان تاکید نمود: ایران هیچ تعهدی مبنی بر نرفتن نفتکش گریس-1 به سوریه نداده است.

سخنگوی وزارت خارجه ارائه تعهد برای آزادی نفتکش گریس-1 را تکذیب کرد

به گزارش کلاه تهران، سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به سئوالی مبنی براینکه آیا ایران برای آزادی نفتکش گریس-1 ضمانتی به انگلیس یا دولت جبل الطارق داده است؟ گفت: از سوریه در همه حوزه ها از جمله نفت و انرژی حمایت می کنیم.

او ادامه داد: این کار قانونی است و به هیچ کشور ثالثی ربط ندارد. جمهوری اسلامی ایران به هر مشتری قدیمی و تازه ای که بخواهد، نفت خود را می فروشد.

موسوی با اشاره به توییت وزیر امور خارجه و سفیر کشورمان در لندن مطرح کرد: آنچه علنا اعلام کردیم صرف بیان واقعیت در خصوص مقصد کشتی گریس یک بود که از ابتدا هم قرار نبود به سوریه برود.

وی در مصاحبه با کلاه تهران تاکید نمود: ایران برای آزادی نفتکش گریس-1 هیچ تعهدی مبنی براینکه به سوریه نرود نداده است، زیرا از ساعات اولیه توقیف نفتکش اعلام کردیم که مقصد نفتکش سوریه نبوده و تا خاتمه هم بر سر همین حرف باقی مانده و تاکید نمودیم که اگر هم مقصد نفتکش سوریه بود بازهم هم به کسی ربطی نداشت.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشورمان در خاتمه اظهار داشت: درحقیقت آنها بخاطر خروج آبرومندانه از این اقدام غیر قانونی و دزدی دریایی، بحث تعهد را مطرح کردند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "سخنگوی وزارت خارجه ارائه تعهد برای آزادی نفتکش گریس-1 را تکذیب کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سخنگوی وزارت خارجه ارائه تعهد برای آزادی نفتکش گریس-1 را تکذیب کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید