ردیابی فناوارنه ویروس کرونا در غنا

به گزارش کلاه تهران، کشور آفریقایی غنا به یاری فناوری، علائم کرونا نظیر سرفه و درجه حرارت بالا در میان شهروندان را ردیابی نموده و از شیوع گسترده این ویروس مرگبار در مناطق مختلف کشور جلوگیری می نماید.

ردیابی فناوارنه ویروس کرونا در غنا

بر اساس آمار منتشر شده از سوی سازمان بهداشت دنیای، تا به امروز قاره آفریقا بیش از 40 هزار مورد ابتلا به کرونا را در خود ثبت نموده است؛ اگرچه تعداد مبتلایان در این قاره در مقایسه با شیوع گسترده در سایر نقاط دنیا از جمله اروپا و آمریکا نسبتا اندک است اما باید اعتراف کرد که قاره سیاه در صورت همه گیری، شانس اندکی را در مبارزه با کووید-19 دارد.

برای حل این مشکل ، اغلب کشورهای آفریقایی به این فکر افتاده اند تا به یاری فناوری شیوع گسترده و خطرناک این ویروس را مهار نمایند. یکی از کشورهای پیشرو در مهار فناوارنه کرونا غنا است. جمهوری غنا واقع در غرب قاره افریقا با توسعه یک کد دستوری در کوشش است تا شیوع کرونا را در مناطق مختلف کشور مهار کند.

پلتفرم Cognate Systems اطلاعاتی در خصوص علائم احتمالی ابتلای شهروندان به کرونا را به وسیله کد کوتاه USSD جمع آوری نموده و پس از ثبت با کادر پزشکی و محققان در سراسر کشور به اشتراک می گذارد. USSDهمان کدهای دستوری حاوی ستاره مربع است که برای خرید شارژ، بسته اینترنتی و پرداخت قبض، خدمات متنوع دیگری چون کارهای بانکی و نیز پرداخت یاری های خیریه مورد استفاده قرار می گیرد. در حقیقت وقتی شما عددی را شماره گیری می کنید که از * شروع شده و با شماره # تمام می گردد از USSD استفاده نموده اید.

کوابنا نومه موسس سیستم ردیابی هوشمند کرونا می گوید: شهروندان باید کد کوتاه * 920 * 222 # یا * 714 * 444 # را در تلفن های همراه خود شماره گیری نموده و سپس دستورالعمل های پاسخ به سؤالات در خصوص علائم وابتلای به کرونا را دنبال نمایند. شماره گیری کد موردنظر به ساکنین این امکان را می دهد تا فرم سئوالات طبقه بندی شده مرتبط با علائم، محدوده سنی و سابقه سفرهای پرخطر را پر نموده و ارسال نمایند. همچنین از آنها پرسیده می گردد که آیا در صورت ابتلا به بیماری کرونا، به غذا و یا سرپناه نیاز دارید یا خیر؟

این محقق هوش مصنوعی می گوید: تمامی سئوالات زیر نظر سازمان بهداشت دنیای طراحی شده و بستری فناوارنه برای درک و ثبت علائم مبتلایان به کرونا فراهم نموده است.

به گفته این محقق، اطلاعات و داده های ثبت شده از افراد مختلف پس از ارسال، تجزیه و تحلیل شده و پیش بینی احتمال پاندمی کرونا در مناطق مختلف را برای سازمان بهداشت این کشور آسان تر می نماید. همچنین بر اساس اطلاعات بدست امده می توان مناطق جدید برای شیوع کرونا را پیش بینی نموده و نظارت و اقدامات پیشگیرانه برای گسترش این ویروس مرگبار را پیش از موعد شروع کرد.

نومه موسس این طرح هوشمندانه می گوید: تمامی داده های ثبت شده با کارشناسان بهداشت عمومی ، دانشمندان داده ، ارائه دهندگان امدادرسانی و تیم های نظارت بر بیماری های واگیردار؛ به اشتراک گذاشته می گردد تا برای تهیه الگوهای محلی و نظارتی در مهار کرونا مورد استفاده قرار گیرد.

لازم به ذکر است براساس اخرین آمار منتشر شده از سوی سازمان بهداشت دنیای ، جمهوری غنا بیش از 2هزار مورد ابتلا به کرونا را ثبت نموده که از این میان 18 تن جان باخته اند.

اخبار مربوط به ویروس کرونا در ایران و دنیا را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین

به "ردیابی فناوارنه ویروس کرونا در غنا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ردیابی فناوارنه ویروس کرونا در غنا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید