تمایل رهبر کاتولیکهای دنیا به میانجیگری در بحران ونزوئلا

به گزارش کلاه تهران به نقل از روزنامه نیویورک تایمز، پاپ فرانسیس رهبر کاتولیکهای دنیا گفت که در صورت رضایت نیکلاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا و خوآن گوآیدو رهبر مخالفان و رئیس جمهور خودخوانده این کشور، وی تمایل دارد برای یافتن راه حلی صلح آمیز جهت سرانجام دادن به مناقشه سیاسی موجود در ونزوئلا میانجیگری کند.

تمایل رهبر کاتولیکهای دنیا به میانجیگری در بحران ونزوئلا

پاپ فرانسیس در هواپیمای اختصاصی خود و در جهت بازگشت از ابوظبی به شهر رم در ایتالیا گفت: ما همیشه خواهان [میانجیگری] هستیم.

رهبر کاتولیکهای دنیا تأیید کرد که نیکلاس مادورو با ارسال نامه ای خطاب به وی، خواهان انجام گفتگویی جدید شده است.

لازم به ذکر است که روز دوشنبه، بسیاری از کشورهای عضو اتحادیه اروپا رهبر مخالفان ونزوئلا را به عنوان رئیس جمهور موقت این کشور به رسمیت شناختند.

رهبر کاتولیکهای دنیا با اشاره به اینکه میانجیگری گام نهایی است که پس از گامهای دیگر باید برداشته گردد، گفت که اراده و میل دو طرف [درگیری برای میانجیگری] ضروری است.

وی در ادامه با یادآوری مداخله پاپ ژان پل دوم در مناقشه میان دو کشور آرژانتین و شیلی، آن را اقدامی شجاعانه خواند که مانع از جنگ [میان دو کشور] شد.

با این حال، پاپ فرانسیس اذعان کرد که هنوز شرایط برای میانجیگری در ونزوئلا هنوز مهیا نشده و تلاشهای پیشین دیپلماتهای واتیکان و سیاستمداران اروپایی در این زمینه ثمری نداشته است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "تمایل رهبر کاتولیکهای دنیا به میانجیگری در بحران ونزوئلا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تمایل رهبر کاتولیکهای دنیا به میانجیگری در بحران ونزوئلا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید