تشریح آخرین آمار فراوری اقلام ضدکرونایی

به گزارش کلاه تهران، سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: آنالیز فرایند فراوری الکل (اتانول) در بازه زمانی ابتدای اسفند ماه تا سیزدهم فروردین ماه حاکی از فراوری 9 میلیون و 751 هزار و 772 لیتر از این محلول است.

تشریح آخرین آمار فراوری اقلام ضدکرونایی

به گزارش گروه مالی کلاه تهران سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت به آخرین شرایط اقلام بهداشتی ضد کرونا در کشور اشاره نمود و اضافه نمود: آنالیز فرایند فراوری الکل (اتانول) در بازه زمانی ابتدای اسفند ماه (شروع شیوع کرونا در کشور) تا سیزدهم فروردین ماه حاکی از فراوری 9 میلیون و 751 هزار و 772 لیتر از این محلول است.

مهدی صادقی نیارکی اضافه نمود: پیش از شیوع کرونا میزان فراوری روزانه اتانول 170 هزار لیتر با برآورد سالیانه 58 میلیون و 800 هزار لیتر بود.

این مقام مسوول بیان داشت: بالاترین میزان فراوری شده الکل اتانول در تاریخ نوزدهم اسفندماه با بیش از 344 هزار لیتر اجرا شده و اکنون تعداد 27 بنگاه به فراوری این محصول اشتغال دارند.

ماسک تنفسی یک بار مصرف

وی در مورد فراوری ماسک تنفسی یکبار مصرف توسط بنگاه ها گفت: مجموعه فراوریات در بازه زمانی یاد شده (ابتدای اسفند تا 13 فروردین) 24 میلیون و 272 هزار و 256 عدد بوده است.

صادقی نیارکی با بیان اینکه بالاترین میزان فراوری این محصول در مورخ نهم فروردین ماه با یک میلیون عدد بوده، گفت: پیش از شیوع کرونا روزانه تنها 200 هزار عدد از این محصول فراوری می شد که برآورد میزان فراوری سالیانه آن 60 میلیون عدد بود.

وی گفت: اکنون 26 بنگاه در زمینه فراوری ماسک در کشور فعالیت می نمایند.

افزایش 8 برابری فراوری مواد ضدعفونی نماینده

سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صنعت همچنین با آنالیز فرایند فراوری مواد ضدعفونی نماینده، یادآور شد: پیش از کرونا میزان فراوری روزانه این محصول 50 هزار لیتر با برآورد میزان فراوری سالیانه 15 میلیون لیتر بود، اما پس از شیوع این بیماری میزان فراوری آن از ابتدای اسفند 98 تا سیزدهم فروردین به متوسط روزانه 400 هزار لیتر رسیده است.

وی توضیح داد: بر این اساس فراوری مواد ضدعفونی نماینده نسبت به قبل هشت برابر شده، ضمن اینکه تعداد واحد های فعال فراوری نماینده آن 40 بنگاه است.

افزایش 30 درصدی فراوری صابون

این مقام مسوول در مورد فرایند فراوری صابون در کشور نیز گفت: فراوری این محصول پیش از کرونا روزانه 184 تن و برآورد میزان فراوری سالیانه آن 55 هزار تن بود، اما پس از شیوع کرونا متوسط فراوری آن در 42 روز منتهی به سیزدهم فروردین روزانه 240 تن شده است.

وی خاطر نشان کرد: درصد افزایش فراوری روزانه صابون 30 درصد معادل 56 تن در روز بوده است.

فراوری مایع دستشویی

صادقی نیارکی بیان داشت: پیش از کرونا روزانه 333 تن مایع دستشویی در کشور فراوری می شد، اما متوسط فراوری روزانه آن در مدت یاد شده به روزانه 450 تن افزایش یافته است.

فراوری دستکش طبی

وی درخصوص فراوری دستکش طبی (معاینه و جراحی) نیز گفت: در حالی که پیش از کرونا روزانه دو میلیون عدد از این محصول فراوری می شد، اما در 42 روز منتهی به 13 فروردین، به متوسط روزانه 4.5 میلیون عدد افزایش یافته است؛ به عبارتی درصد افزایش فراوری روزانه دستکش طبی 150 درصد معادله 2.5 میلیون عدد در روز بوده و تعداد واحد های فعال آن چهار بنگاه است.

فراوری دستکش شیلد

سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صنعت ادامه داد: در حالی که پیش از شیوع این بیماری روزانه تنها 70 عدد دستکش شیلد محافظ صورت در کشور فراوری می شد، این آمار با رشدی 30 برابری از ابتدای اسفند تا سیزدهم فروردین به متوسط روزانه 20 هزار عدد افزایش یافته، در این زمینه فقط یک بنگاه در کشور فعالیت دارد.

وی با اشاره ای به فرایند فراوری لباس یکسره (کاورال) کرد که پیش از این بیماری روزانه 116 عدد از آن فراوری می شد، اما در بازه زمانی یاد شده با افزایش 276 برابری به روزانه 32 هزار عدد افزایش یافته است.

صادقی با اشاره به فعالیت 18 بنگاه در این زمینه، گفت: از محل قرارداد اتحادیه فراورینمایندگان و صادرنمایندگان صنعت نساجی و پوشاک، تعداد 20 هزار عدد دست لباس محافظ (کاورال) تحویل سازمان غذا و دارو شد.

وی اضافه نمود: زمینه فراوری 20 هزار دست لباس محافظ دیگر نیز از محل پارچه های اهدایی انجمن صنفی کارفرمایان صنعت پتروشیمی ایران با تعاونی تامین احتیاج انجمن صنایع پوشاک ایران فراهم شده که اجرایی شدن آن منوط به عقد قرارداد بین تعاونی مذکور با سازمان غذا و دارو است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "تشریح آخرین آمار فراوری اقلام ضدکرونایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشریح آخرین آمار فراوری اقلام ضدکرونایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید