ترامپ: به طولانی ترین جنگ آمریکا انتها می دهم

به گزارش کلاه تهران، رئیس جمهور آمریکا اظهار داشت که ذیل توافق با طالبان می خواهد به طولانی ترین جنگ آمریکا خاتمه دهد و سربازان آمریکایی را به خانه هایشان بازگرداند.

ترامپ: به طولانی ترین جنگ آمریکا انتها می دهم

به گزارش به نقل از رویترز، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز شنبه پس از امضای توافق صلح میان آمریکا و طالبان، ضمن استقبال از این توافق، مدعی شد که میخواهد ذیل این توافق، طولانی ترین جنگ آمریکا را انتها دهد.

رئیس جمهور آمریکا گفت که می خواهد انتها سربازان این کشور را به خانه هایشان بازگرداند.

ترامپ همچنین در کنفرانس خبری در کاخ سفید گفت: به ملت افغانستان درباره توافقی که امروز با طالبان امضا شد تبریک می گویم. توافق امروز با طالبان به سال های متمادی جنگ در افغانستان انتها خواهد داد و زمینه صلح در این کشور را فراهم می نماید.

رئیس جمهور آمریکا گفت: همه طرف ها از جنگ در افغانستان خسته شدند و ما توانستیم بر تروریسم در افغانستان پیروز شویم و زمان بازگشت نیروهایمان فرا رسیده است. ما می خواستیم صلح گردد، طالبان هم به دنبال صلح بود و رئیس جمهور اشرف غنی هم در این زمینه نقش زیادی داشت.

ترامپ مدعی شد: آمریکا برای جهان کار های زیادی نموده، اما مورد تشکر قرار نگرفته و چیز شگفت آور برای من این است که بعضی از این توافق که باعث بازگشت نظامیانمان به وطن می گردد انتقاد می نمایند.

به نوشته خبرگزاری رویترز، کاخ سفید پس از امضای توافق میان آمریکا و طالبان در دوحه به نقل از ترامپ بیان کرد: ما در کوشش هستیم تا در نهایت به طولانی ترین جنگ آمریکا انتها داده و نیرو های خود را به خانه بازگردانیم.

: انتقاد شدید بولتون از توافق آمریکا با طالبان

رهبر طالبان: خروج نیرو های آمریکایی از افغانستان کامیابی بزرگی است

پس از مدت ها مذاکرات فشرده، طالبان و آمریکا انتها به توافقی دست پیدا کردند. این توافق ضمن تاکید بر عدم استفاده از کشور افغانستان به عنوان مکانی برای اقدامات تروریستی، بر خروج تدریجی نظامیان آمریکایی از افغانستان تاکید دارد. قرار است در صورت برقراری آتش بس، نظامیان آمریکایی طی 14 ماه به صورت کامل از افغانستان خارج شوند.

خلیل زاد نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان و ملاغنی معاون سیاسی طالبان، از سوی دو طرف طی مراسمی در دوحه توافق صلح را در راستای انتها جنگ در افغانستان امضا کردند. جان بولتون از اعضای سابق کاخ سفید اعلام نموده که توافق با طالبان شبیه به توافق های دوران اوباماست.

توافقنامه صلح طالبان و آمریکا ساعت 6 بعد از ظهر امروز به وقت افغانستان، در هتل شرایتون دوحه قطر به امضاء رسید.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "ترامپ: به طولانی ترین جنگ آمریکا انتها می دهم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ: به طولانی ترین جنگ آمریکا انتها می دهم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید