بازگشت به اولدترافورد فرصتی برای قاتل کوچک تیم های انگلیسی

به گزارش کلاه تهران، تهران- خبرنگاران- لیونل مسی تنها یک بار در اولدترافورد بازی نموده و خاطرات خوشایندی از آن روز در ذهنش بر جای نمانده است؛ بازی فردای آبی اناری ها مقابل منچستریونایتد می تواند بهترین فرصت جبران برای بازیکنی باشد که در لیگ قهرمانان اروپا، او را با نام قاتل انگلیسی ها می شناسند.

بازگشت به اولدترافورد فرصتی برای قاتل کوچک تیم های انگلیسی

به گزارش کلاه تهران، آبی اناری ها پس از گذر از سد نه چندان محکم لیون در مرحله یک هشتم لیگ قهرمانان اروپا، در یک چهارم به حریفی احیا شده به نام منچستریونایتد برخورد نموده اند؛ تیمی که تحت راهنمایی اوله گانر سولسشر زیر و رو شده و نه تنها در لیگ برتر انگلیس بلکه در لیگ قهرمانان ملکه عذابی برای تیم هایی بزرگ همچون پاری سن ژرمن بوده است.

به بهانه این جدال حساس، یادآوری خاطرات تقابل این 2 تیم برای فوتبال دوستان خالی از لطف نیست.

در سال 2008 بارسایی ها، در اولدترافورد با یک گل مغلوب منچستریونایتد شد و از گردونه رقابت های لیگ قهرمانان اروپا کنار رفتند.

مسی فردا (چهارشنبه) برای دومین بار به اولدترافورد باز می گردد؛ ورزشگاهی غم انگیز برای مرد کوچک.

آخرین باری که مسی پا به تئاتر رویاها گذاشت به 11 سال پیش و بازی برگشت نیمه نهایی لیگ قهرمانان 2008 باز می گردد.

شیاطین سرخ که در بازی رفت پیروز شده بودند کاتالان ها را در نیوکمپ متوقف نمایند، در بازی برگشت به لطف شوت سرکش پل اسکولز که از مسافتی طولانی روانه دروازه شد و آبی اناری ها را تسلیم کرد، پیروز میدان شدند؛ اسکولز پاس آن گل را مدیون اشتباه مرگبار ایوان زامبروتا بود که توپ را مستقیما جلوی پای وی قرار داد.

در آن روز، ادوین فن در سار دروازه بان هلندی و افسانه ای یونایتدها با مهاری استثنایی، مسی را از به ثمر رساندن گل محروم کرد.

در حقیقت، گلر شیاطین سرخ پیروز به مهار توپی شد که مسی آن را از نیمه خودی تا پشت محوطه جریمه یونایتدها حمل نموده بود و هر دورازه بان دیگری بود تنها می توانست نظاره گر غلتیدن آن در گوشه سمت چپ دروازه اش باشد.

با این حال، فوق ستاره آلبی سلسته فردا این فرصت را دارد تا تقریبا 11 سال پس از آن روز ناامید نماینده و رنج آور، همه خاطرات تلخ را به دست فراموشی بسپارد.

از آن موقع به بعد، مسی 2 بار با یونایتد روبرو شده و در هر 2 مورد که به فینال لیگ قهرمانان سال های 2009 و 2011 به ترتیب در رم و ومبلی باز می گردد، آنها را مغلوب نموده است.

در فینال رم، مسی کوتاه قامت با سر گلزنی کرد و در ومبلی نیز گل دوم از پیروزی سه بر یک تیمش را به ثمر رساند و این 2 گل تمام خاطره ای است که کاپیتان آبی اناری ها از چهار تقابل با قرمزهای اولدترافورد دارد.

با این وجود، مسی همیشه برای تیم های لیگ برتر جزیره کابوسی دلهره آور بوده است و آمار بر این ادعا صحه می گذارد؛ به عبارت بهتر، مسی در 29 تقابل با تیم های انگلیسی 22 گل به ثمر رسانده است؛ آماری که هیچ بازیکن دیگری در تاریخ رقابت های لیگ قهرمانان اروپا تاکنون پیروز به ثبت آن نشده است.

می توان گفت از همان نخستین باری که مسی در لیگ قهرمانان در خاک انگلیس پا گذاشت و در استمفورد بریج به میهمانی چلسی رفت، محرز بود که بازی کردن در مهد فوتبال برای وی انگیزه ای خاص به همراه دارد.

مسی در آن روز، گل نزد اما دیرک دروازه را لرزاند و انواع و اقسام دردسرها را برای خط دفاعی آبی های لندن ایجاد کرد؛ دفاعی مستحکم که حتی با خطا کردن هم پیروز به مهار وی نشدند.

این در حالی است که لیورپول تنها تیم انگلیسی محسوب می گردد که مسی برابرش ناکام مانده و در سوی دیگر، توپچی های لندن با دریافت 9 گل از مسی در تنها 6 بازی با بارسا، بیشتر از هر تیم دیگری مورد شکنجه و آزار مسی قرار گرفته اند.

منچستر یونایتد نیز با دریافت 6 گل در 6 بازی، از این حیث دومین طعمه محبوب مسی به شمار می رود؛ البته هنرنمایی مسی در بازی این فصل مقابل تاتنهام نیز فراموش شدنی نیست، جایی که مرد مینیاتوری آبی اناری ها با افزودن 2 گل دیگر به مجموع گل هایش برابر تیم های انگلیسی، آمار خود را به عدد 24 رساند.

ورزشی**3991**9129

منبع: ایرنا

به "بازگشت به اولدترافورد فرصتی برای قاتل کوچک تیم های انگلیسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازگشت به اولدترافورد فرصتی برای قاتل کوچک تیم های انگلیسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید