انتخابات شوراها در 383 روستای واجد شرایط ایلام برگزار می گردد

به گزارش کلاه تهران، خبرنگاران/ایلام مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری ایلام از برگزاری انتخابات شوراها در 383 روستای واجد شرایط اطلاع داد.

انتخابات شوراها در 383 روستای واجد شرایط ایلام برگزار می گردد

سیدصادق موسوی در گفت وگو با کلاه تهران، با اشاره به شروع به کار ثبت نام کاندیداهای انتخابات شوراهای اسلامی روستا، اظهار کرد: ثبت نام از داوطلبان عضویت در ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی روستا تا انتها روز کاری 22 فروردین ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه داوطلبان عضویت در انتخابات شوراهای اسلامی روستا می توانند به وسیله مراجعه حضوری به بخشداری محل سکونت خود ثبت نام نمایند، گفت: ثبت نام به صورت غیرحضوری و به وسیله اپلیکیشن موبایلی، نسخه ویندوز و قابل نصب بر روی رایانه و دفاتر پیشخوان دولت در شهرها و روستاها نیز ثبت نام خود را انجام دهند.

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری ایلام توضیح داد: داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی روستا حتماً باید با شماره تلفنی (تلفن همراه) که شخص داوطلب، مالک آن باشد ثبت نام خود را تکمیل و مدرک عدم سوءپیشینه را نیز تهیه نمایند.

موسوی با تاکید بر اینکه داوطلبان ثبت نام را از روزهای ابتدایی شروع نموده و آن را به روزها و ساعات انتهای مهلت ثبت نام موکول ننمایند از همه افرادی که توانایی فعالیت در شورای روستاها را دارند و می توانند به مردم این مناطق خدمت نمایند، خواست که وارد عرصه انتخابات شوند.

وی با اشاره به اهمیت رونق فراوری و عمران روستاها ،تحقق مهاجرت معکوس و تثبیت جمعیت روستایی توضیح داد: شوراهای اسلامی روستاها از صندلی مهمی برخوردار است و همه کسانی که توانایی لازم را دارند با حضور در این انتخابات به تحقق این اهداف وتوسعه روستاها یاری نمایند.

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری ایلام توضیح داد: انتخابات شوراهای اسلامی روستا در همه روستاهای بالای 20 خانوار و حداقل 100 نفر جمعیت برگزار می گردد و روستاهای با جمعیت 1500 نفر دارای سه عضو اصلی شورا و 2 عضو علی البدال و روستاهای با جمعیت بالای یک هزار و 500 نفر دارای پنج عضو اصلی و سه عضو علی البدل خواهند بود.

موسوی با بیان اینکه انتخابات شوراها در 383 روستای واجد شرایط برگزار می گردد و این روستاها نمایندگان خود را انتخاب می نمایند، گفت: در استان ایلام به به دلیل اینکه تیره های عشایری وابسته به روستاها هستند انتخابات مستقلی نخواهند داشت اما صندوق سیار، آراء آنها را برای روستاهای وابسته جمع آوری خواهند کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "انتخابات شوراها در 383 روستای واجد شرایط ایلام برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتخابات شوراها در 383 روستای واجد شرایط ایلام برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید