افزایش گونه های دریایی مناطق تحت حفاظت سازمان محیط زیست

به گزارش کلاه تهران، معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: براساس سرشماری سالانه تعداد گونه های موجود در زیستگاه های دریایی تحت حفاظت رو به افزایش است.

افزایش گونه های دریایی مناطق تحت حفاظت سازمان محیط زیست

احمد لاهیجان زاده معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست در گفت وگو با خبرنگار ، در رابطه با اهمیت حفاظت از زیستگاه های دریایی اظهار کرد: حفاظت از زیستگاه های دریایی و شناسایی این مناطق در اولویت سازمان حفاظت محیط زیست واقع شده است و تمام این زیستگاه ها در قالب مطالعات جامع و تعقیب میدانی شناسایی شده اند.

وی با بیان اینکه در بسیاری از این زیستگاه ها زادآوری صورت می گیرد، اضافه کرد: زمان این زادآوری ها با شناسایی زیستگاه ها تعیین است و سازمان محیط زیست در این بازه زمانی حفاظت فیزیکی را انجام می دهد.

لاهیجان زاده گفت: براساس سرشماری های سالانه، تعداد گونه های موجود در زیستگاه های تحت حفاظت رو به افزایش است.

وی با بیان اینکه زیستگاه های تحت حفاظت دور از دسترس و زیر نظر جامعه محلی هستند، اضافه کرد: اما در این وضعیت قابلیت دسترسی برای صیادان وجود دارد و حفاظت از این زیستگاه ها به نوعی حفاظت از گونه ها نیز محسوب می گردد.

معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست توضیح داد: دست اندازی به سواحل و استحصال از دریا دستگاه های متعددی را درگیر نموده است و از نظر قانونی و حقوقی سازمان جنگل ها و وزارت نیرو متولی این موضوع هستند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "افزایش گونه های دریایی مناطق تحت حفاظت سازمان محیط زیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش گونه های دریایی مناطق تحت حفاظت سازمان محیط زیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید