ابراهیم صادقی: وقتش رسیده بود ریسک کنم

به گزارش کلاه تهران، سمیرا شیرمردی، سایپا این فصل بازیکنان اصلی زیادی از دست داد اما به خاطر اینکه بودجه زیادی هم نداشتند، نتوانست بازیکنان شاخص جدیدی به خدمت بگیرد. با این شرایط همه می دانند نارنجی پوشان فصل نوزدهم کار سختی خواهند داشت اما ابراهیم صادقی سرمربی جوان سایپا که با به عهده دریافت راهنمایی این تیم نشان داد شجاعت زیادی دارد، خیلی امیدوار است و فکر می نماید می تواند روزهای خوبی بسازد. صادقی در رابطه با شرایط سایپا، قهرمانی در جام شهدا، تعویق لیگ، تیم ملی و... صحبت های جالبی دارد.

ابراهیم صادقی: وقتش رسیده بود ریسک کنم

* * *

- شاید کمتر کسی فکر می کرد سایپا در جام شهدا قهرمان گردد و بتواند پرسپولیس را با 2 گل شکست دهد اما این رخ داد تا امیدواری نسبت به تیم تان بیشتر گردد. حضور در این مسابقات حتی می تواند اعتماد به نفس تیم تان را بالا ببرد.

من قبلا هم گفتم که حضور در جام شهدا پیشنهاد مدیریت باشگاه بود و برای بزرگداشت نام و یاد شهدا. خب با توجه به اینکه مسابقات لیگ هم به تعویق افتاد این مسابقات فرصت خوبی بود تا بتوانیم خودمان را محک بزنیم. قبلا قرار بود فولاد، ماشین سازی تبریز و صنعت نفت در این مسابقات شرکت نمایند اما ناگهان همه چیز تغییر کرد که شاهین و نیروی زمینی آمدند. ما با توجه به اینکه 10 بازیکن مان جدا شدند، از نفرات جدید استفاده کردیم که آنها هم خوب نشان دادند. این را هم بگویم پرسپولیس با تمام نفراتش بازی نکرد و با توجه به اینکه تازه از شرایط بدنسازی و اردوی ترکیه برگشته بود، نمی گردد روی نتیجه این بازی چندان استناد کرد. در هر صورت بازی سختی مقابل پرسپولیس و شاهین بوشهر داشتیم. درست است که بازی ها نیمه رسمی بود اما به تیم ما یاری کرد.

- مقابل شاهین هم بازی خوبی انجام دادید.

در آن بازی ما به 8 بازیکن مان استراحت دادیم. بازیکنانی که در بازی پرسپولیس حضور داشتند و خوب هم کار کردند. در کل در نیمه اول تغییراتی داشتیم و در نیمه دوم هم یک سری تغییر دیگر. شاهین تیم خوبی بود و خیلی به تیم ما فشار آورد اما در نهایت ما پیروز شدیم. کلا دستاورد خوبی از این مسابقات داشتیم.

- دیگر این سوال تکراری شده و اکثر مربیان نسبت تعویق لیگ برتر گلایه داشتند که شما هم همین طور بودید. تا الان هیچ تاریخی به شما برای آغاز لیگ اعلام نشده؟

تعویق لیگ خیلی بد است و بدتر اینکه مربیان نمی دانند بر چه اساسی تمرینات تیم شان را برنامه ریزی نمایند. یک بار خبر می رسد 20 مرداد برگزار می گردد و بعد از آن هم می گویند دیرتر. امیدوارم مسائل حل گردد تا حداقل بدانیم تکلیف مان به چه صورت است.

-

- شنیده می گردد یک سری مربی از تاریخ آغاز لیگ خبر دارند و می دانند چه زمانی مسابقات آغاز می گردد.

من جزو مربیانی هستم که خبر ندارم. احتمالا مربیانی که می دانند لیگ چه زمانی آغاز می گردد، با فدراسیون و سازمان لیگ ارتباط قوی تری دارند. من چند وقت قبل در مصاحبه ای گفتم تعویق لیگ به سایپا ضرر می زند، آقای فتاحی جواب داد آقای صادقی اول استادیومش را تجهیز کند و بعد بیاید گلایه کند. نمی دانم فقط جواب من را اینطور می دهند یا با همه مربیان اینطور رفتار می گردد. من همواره سعی کردم اخلاق مدار باشم و با همه با احترام رفتار کنم اما این واکنش ها را می بینم. به هر حال امیدوارم رفتارها با همه یکسان باشد و اینکه سازمان لیگ شفاف و واضح بگوید مسابقات چه زمانی آغاز می گردد، نه اینکه یک سری مربیان بدانند و یک سری ندانند.

- ظاهرا یکی از دلایلی که لیگ به تعویق افتاد، بحث ورود زنان به استادیوم هاست. شما در جریان این مساله هستید؟

من این مساله را نمی دانم اما گفتند استادیوم ها باید تجهیز شوند مثلا اینکه گیت داشته باشند، دوربین نصب گردد و صندلی ها شماره گذاری گردد.

- اما آقای فرکی در مصاحبه ای گفته بود شاید تعویق لیگ به خاطر حضور زنان در استادیوم ها باشد و آقای آذری مدیرعامل باشگاه هم پستی در این مورد در صفحه اینستاگرامش گذاشته بود.

نمی دانم. احتمالا این عزیزان یک سری اطلاعات در خصوص این مساله دارند اما من واقعا بی خبرم.

- به هر حال شاید فشار فیفا باعث شد استادیوم ها تجهیز شوند تا شرایط برای ورود زنان به استادیوم ها مهیا گردد.

ببینید فیفا سال هاست که اصرار دارد این مساله حل گردد و باید برای آن راه حل مناسبی وجود داشته باشد. زنان خیلی جاها حضور داشتند و موثر هم واقع شدند. برای حضور آنها در استادیوم ها هم باید راه حلی در نظر گرفته گردد و البته استانداردهای فیفا هم انجام گردد تا مشکل حل گردد.

- کلا با حضور زنان در استادیوم ها موافق هستید یا نه؟

به نظرم می تواند خوب باشد. الان می بینیم مثلا برای والیبال حضور خوبی داشتند که در فوتبال هم می تواند به همین صورت باشد. ضمن اینکه زنان در ورزش های مختلف هم نتایج خوبی گرفتند که باعث دلگرمی و اشتیاق خیلی ها به ورزش شده.

- اینکه خانواده تان در استادیوم حضور پیدا نمایند، چطور است؟

خیلی خوب می گردد. من فکر می کنم این مساله به ورزشکاران و مربیان انگیزه می دهد.

- بارها در خصوص هدف سایپا در فصل نوزدهم صحبت کردید و اینکه قرار است هفته به هفته پیش بروید. واقعا صندلی خاصی مد نظرتان نیست؟

قرار است ما هفته به هفته بهتر شویم و آخر فصل تیم بهتری داشته باشیم. ما تیم جوانی داریم و امیدوارم کوشش بچه ها به صورتی باشد که تبدیل به بازیکنان خوبی شوند.

-

- با شرایطی که سایپا دارد به نظر می رسد ریسک بزرگی کردید که راهنمایی این تیم را به عهده گرفتید. اینکه بازیکنان اصلی زیادی از سایپا جدا شدند و این فصل باشگاه به لحاظ اقتصادی شرایطی دارد که نمی توانستید زیاد هزینه کنید.

خب قرارداد آن بازیکنان تمام شده بود و نمی ماندند.

- شما این مساله را می دانستید اما باز هم راهنمایی سایپا را به عهده گرفتید. خودتان فکر نمی کنید ریسک بزرگی کردید؟

من در زمان بازی ام ریسک نکردم و همواره در سایپا بودم که این بار خواستم چنین کاری را انجام دهم. من با سایپا قهرمان شدم، به سومی رسیدم، در رده دهم جا گرفتم و حتی خطر سقوط را حس کردم که فکر می کنم تجربه های زیادی در این سال ها به دست آوردم و البته شناخت کاملی نسبت به تیم و شرایط مختلف آن دارم. به خاطر همین تجربه فکر می کنم می توانم تاثیرگذار باشم و سال به سال شرایط سایپا بهتر خواهد شد. اگر اعتماد گردد اعتقاد دارم می توانم کارهای بزرگی در سایپا انجام دهم.

- زمانی که بازیکن بودید به قول خودتان ریسک نکردید و همواره در سایپا ماندید، در مربیگری هم می خواهید همین روند را ادامه دهید یا اینکه ممکن است به تیم های دیگر هم بروید؟

فعلا هدفم این است که کارهای خوبی در سایپا انجام دهم اما باید دید در آینده چه پیش می آید.

- به نظر می رسد لقب نارنجی وفادار کار را برای جدایی تان سخت نموده.

بله، کار را سخت نموده اما آینده قابل پیش بینی نیست.

- کمی هم به تیم ملی بپردازیم. فکر می کنید شرایط تیم با ویلموتس چطور پیش خواهد رفت؟

امیدوارم مربی جدید روند سالیان قبل را ادامه دهد و باز هم بتوانیم به جام جهانی صعود کنیم. البته دیگر نباید هدف مان فقط صعود باشد و با توجه به اینکه 2 بار پیاپی راهی جام جهانی شدیم، این بار باید هدف را روی صعود از مرحله گروهی بگذاریم. تیم ایران با توجه به بازیکنان جوان و باانگیزه ای که دارد، پتانسیل این را دارد که به مراحل بالاتر برود اما باید همه یاری کنیم تا این اتفاق بیفتد.

- خیلی از طرفداران از اینکه شیوه بازی تیم ایران از تدافعی به تهاجمی تغییر پیدا نموده، راضی هستند. شما فکر می کنید با این شیوه می توانیم به هدف مان برسیم؟

در هر صورت هر مربی فلسفه کاری خودش را دارد و ما دیدیم کی روش با همان فلسفه کاری اش که بازی تدافعی بود، 2 دوره تیم را به جام جهانی برد که امیدواریم سرمربی جدید هم بتواند روزهای خوبی برای فوتبال ایران رقم بزند.

- فکر می کنید این فصل چه تیم های می توانند مدعی قهرمانی باشند؟

به طور معمول تیم های بزرگ مدعی هستند. این تیم ها هر سال هم بازیکنان بزرگی به خدمت می گیرند اما جذابیت فوتبال به این است که قابل پیش بینی نیست. به هر حال من فکر می کنم تیم های بزرگ به خاطر اینکه هزینه های زیادی هم انجام می دهند، این فصل هم می توانند مدعی باشند.

- به نظرتان این فصل هم می توانیم شاهد شگفتی باشیم؟

بله، قطعا همین طور که پارسال پدیده مشهد توانست مدعی گردد شگفتی بود. چند فصل قبل هم استقلال خوزستان توانست شگفتی ساز گردد و به قهرمانی لیگ برتر برسد. این ها باعث جذابیت لیگ می گردد که امیدوارم این فصل هم شاهد شگفتی جدیدی باشیم.

منبع: ایران ورزشی

به "ابراهیم صادقی: وقتش رسیده بود ریسک کنم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابراهیم صادقی: وقتش رسیده بود ریسک کنم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید