آمریکا بار دیگر ترکیه را بر سر سامانه اس-400 تهدید به تحریم کرد

به گزارش کلاه تهران، وزارت خارجه آمریکا بار دیگر نسبت به عملیاتی شدن سامانه پدافند موشکی روسی اس-400 از سوی ترکیه ابراز نگرانی کرد.

آمریکا بار دیگر ترکیه را بر سر سامانه اس-400 تهدید به تحریم کرد

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت خارجه آمریکا نسبت به انتشار گزارش هایی مبنی بر آزمایش احتمالی سامانه پدافندی اس-400 از سوی ترکیه ابراز نگرانی کرد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز چهارشنبه بیان کرد: ما از این گزارش ها آگاه هستیم. ما همچنان به خرید سیستم دفاع هوایی اس-400 از سوی ترکیه اعتراض می کنیم و به شدت نگران گزارش هایی هستیم که ترکیه به کوشش خود برای عملیاتی کردن اس-400 ادامه می دهد. تعلیق ترکیه از برنامه جنگنده های اف-35 در واکنش به خرید سامانه اس-400 از روسیه، نشان دهنده جدیت دولت در این مسئله است.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: واشنگتن در بالاترین سطح تاکید می نماید توافق نامه اس-400 میان آنکارا و مسکو همچنان بزرگترین مانع در روابط دو جانبه (ترکیه و آمریکا) و نیز ناتو است و همچنان این کشور را در معرض قانون کاتسا، مقابله با دشمنان آمریکا به وسیله تحریم، قرار می دهد.

این مقام وزارت خارجه آمریکا نیز ابراز امیدواری کرد رئیس جمهور ترکیه و حلقه نزدیکان او موضع واشنگتن را در مورد این مسئله درک نمایند. نگرانی وزارت خارجه آمریکا در حالی عنوان شد که اخیرا گزارش هایی در مورد احتمال عملیاتی شدن سامانه اس-400 از سوی ترکیه منتشر شد. هر چند مقامات ترکیه هنوز در این مورد اظهارنظری ننموده اند.

پیش نویس طرح تحریم ترکیه با عنوان قانون مقابله با صادرات تسلیحات روسی پیش از این در کنگره آمریکا ارائه شد و در کوشش است تا خرید سامانه پدافندی اس-400 از سوی ترکیه را مشمول قانون کاتسا، مقابله با شمنان آمریکا به وسیله تحریم ها، قرار داده و تحریم کند.

ترکیه نخستین کشور عضو ناتو است که چنین سامانه پدافند هوایی را از روسیه خریداری نموده است. روسیه در سال 2017 بیان کرد قراردادی به ارزش 2.5 میلیارد دلار با ترکیه برای فروش سامانه دفاع موشکی اس 400 امضا نموده است. بر اساس این قرارداد، علاوه بر تحویل این سامانه به آنکارا اجازه فراوری بخشی از فن آوری فراوری آن نیز به کشور ترکیه داده می گردد. ، باشگاه کلاه تهران

منبع: ایران آنلاین

به "آمریکا بار دیگر ترکیه را بر سر سامانه اس-400 تهدید به تحریم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا بار دیگر ترکیه را بر سر سامانه اس-400 تهدید به تحریم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید